Vuosi sitten käski omalääkäri mennä terapiaan - sanoin juujuu.... ja en itse asian eteen mitään tehnyt. Heinäkuussa sitten otti terapeutti minuun yhteyttä, lääkäri oli tsekannut olinko yhteyttä ottanut vai en ja kun en niin käski terapeutin ottamaan minuun yhteyttä.... Lääkäri kun tietää minun Miss Perfect syndroomastani ja myöskin tiedosti että työttömyys pahentaisi minun tilaani rajusti. Niin kuin tekikin, onneksi heittäydyin kesälomalaiseksi työttömyyden keskellä ja sitten tuli se soitto missä pyydettiin töihin.

No, tulihan siellä terapiassa käytyä - enimmäkseen keskusteltiin syistä miksi en hyväksy itkemistäni - heikkouden merkki ja hävettävää omasta mielestäni - miksi en jää sairaskirjoille - äitee käski meikäläistä aina potkimaan omaan persukseen ja sit taas eteenpäin - miksi sitä ja miksi tätä. Kolme tai neljä kertaa taisin siellä käydä, ensimmäisen kerran jälkeen sain siis työpaikkani takaisin ja viimeisen kerran kävin pari viikkoa ennen lähtöä Egyptiin.

Tänään siis taas.... olipa terapia ilman kyyneltäkään! Keskustelimme Egyptistä, minun sopeutumisesta tai oikeastaan sopeutumattomuudesta arabimaailmaan ja hieman tulevaisuudestakin. Nyt pitäisi parin viikon välein tavata pari kuukautta ja sitten minut päästetään kevät- tai kesälaitumille... sanoin että olen kurkkuani myöten kyllästynyt kaivelemaan menneisyyttä ja terapeutti on hyvä tyyppi ja sanoi että jos joskus haluan niihin arpisiin asioihin palata, niin se on yksin ja ainoastaan vain minun päätökseni.

No siitä lähtiessäni olikin omalääkärin ovi auki ja minä kysäisin josko hänellä olisi minulle muutama minuutti aikaa kun niistä verikokeista on pari viikkoa. Olihan hänellä...  yllättyi kovasti kun kerroin hakeneeni täyslaidallisen vitamiineja, mineraaleja jne... mutta kun kerroin että kahteen viikkoon ei ole yöllistä tai edes päivällistä hikoilua esiintynyt mutta sanoi että se saattaa olla myös merkkinä siitä että Egyptissä ollessani kärsin jonkin hivenaineen puutoksesta ihan hirveästi. Sitten hän kysyi että syönkö magnesiumia - sanoin alkaneeni kaksi viikkoa sitten...  :-)

No sitten hän tarkasteli niitä tuloksia.... emäntä on kuulemma keskellä menopaussia. Sanoin että eikös se ole ohi jo kun tuo hikoilukin on ohi - totesi että ehei, pahin on vielä edessä. Siinä vaiheessa alkoi mulla jo huumori pettämään.... totesi että virtsakokeessa on löytynyt verta ja valkuaisaineita... ja että maksa-arvot ovat kohonneet, olivat viimeksi 47 mutta nyt 81. Ei silti kieltänyt saunaolusia, mutta painon pitää pudota juhannukseen mennessä 20 kiloa.

Kotiin tultuani tsekkailin nettiä ja katsoin että rasvamaksalle pahinta on rasvaton dieetti!!!! Eli meidän juuri aloittamamme Dr Dukan onkin pahaista. Karppaajiksi kai pitää alkaa... eli melkein päinvastaisella dieetillä sitten. Kohonneet maksa-arvot saattavat johtua lääkkeistä mitä syön nivelrikkoon... ja sitten se vakava D-vitamiinin puute - vaikka se oli kyllä kohonnut edellisestä verikokeesta - eli saan nyt sitten ylimääräiset D-vitamiini annokset kerran kuussa apteekista.... PUH!

Tässä sitä sitten istutaan, ullakkokonttorissa.... pomo soitti ja pyysi minua hoitamaan tämän päivän konferessipuhelut... viimeisin niistä tunti työaikani loppumisen jälkeen. Ja perjantaina tiedän jatkuuko sopimus vai ei.

Sanoinkos jo että ylityökorvauksia ei tullut eikä ulkomaantyölisiä... myöhään illalla tuli viesti pomolta että hänhän sanoi että ne ylityökorvaukset ovat tosi hankalia kun olen lainvastaisesti niitä tehnyt. Hyvin niille kelpasivat minun ylityötuntini, nyt ei vaan kelpaa niitä maksaa....

Että sellaista tällä kertaa...