No nyt minä tiedän mitä varten ne ihanat pinkit silkkipaperit ovat!

Kahdeksannessa luukussa oli joululinnun ääriviivat, leikattavaksi paksusta paperista ja kehoitus käyttää silkkipaperit siiviksi. Paketti paketilta tulee siis enemmän aitoa joulun tunnelmaa!!!!

Yhdeksännessä luukussa on suklaata, ah ihanaa joulusuklaata, siis konvehteja, pukki-, tonttu-, enkeli- ja suomikohvehteja sekä iki-ihana lila pikkulautanen jolle löytyy käyttöä vuoden jokaisena päivänä!!!

Ja mitä onkaan löytynyt siitä lapsuuden joulukalenterista sitten? Ensimmäisessä luukussa oli siis pikkukoira joka kantoi piparisankoa, toisessa tuulimylly, kolmannessa kottikärryt, neljännessä sulkapallo ja mailat, viidennessä joulupukki kuusi kainalossaan (olisiko muuten ollut Sinterklaas???), kuudennessa jouilusukka, seitsemännessä veturi, kahdeksannessa vauva tyynyllä ja yhdeksännessä ilmavarjolla hyppäävä pikkumies. Olen vakuuttunut siitä että minulla on lapsuudessani ollut ihan juuri tämä sama allakka, muuten nämä deja vu-ilmiöt eivät ole selitettävissä....

Vihdoin viimein tajusin kuunnella puhelimen ääniviestit - olen välillä ihan tosi tökkö kaiken tekniikan kanssa, ja sain kuulla suru-uutisia. Parhaimman Suomen-ystävättäreni äiti on kuollut ja kummitytöllekin se oli tosi vaikeaa - ja minä idiootti en vastannut soittopyyntöihin!!!! Ja tietysti nyt on myöhäinen ilta, melkein keskiyö, en minä näin myöhään enään Suomeen soittele!

Siskolta tuli ihana kirje - kummipojan 3 1/2 vuotiskuvat, kolme kipaletta tarhassa otettuja kuvia ihanassa kolmiosaisessa pahvikehyksessä. Poika on sitten niin mojova sekoitus kahta vanhempaa veljeään, siis ulkonäon puolesta, ja muistuttaa äitiään kovasti! Tajusin taas kuinka ikävä noita muksuja minulla oikein on! Aikaisemmin pystyin käymään Suomessä joka kuukausi, nyt visiitit jäävät köyhään yhteen lomaan vuodessa. Elämä ei ole reilua, ei!

Telkkarissa alkoi taas Ugly Betty (Ruma Betty siis) yksi suosikkisarjojani, taas tulee katsottua telkkaria sitten tiistaisinkin.

Torstaina hammaslääkäriin ja kun työmatkat ovat niin pitkiä, niin pomon luvalla teen sitten torstain loppupäivän kotoa käsin töitä. Kiva sopimus siis!

Muuten, kuinkas moni katselee ihastuttavaa Men in Trees sarjaa? Lieneekö sitten Suomea ikävä, mutta välillä tuntuu että Alaskakin olisi kiva paikka elää kun siellä talvi on talvi... hölmöä höpinää näin myöhään.

Hyvää viikonjatkoa kaikille, minä alan kirjoittaa joulukortteja uudella ihanalla pinkillä kynälläni.

Kiitos Lumikide unohtumattomista ilon hetkistä!!!

2133840.jpg