Tässä mun kahden viikon lomassa muuta lomaa ollu kuin ettei tarvinnu puoli kuudelta nousta aamuisin. Mulla on nyt sellainen olo että onneksi armaani on yläkerrassa nukkumassa muuten kehittäisin kinan vaikka mistä.Huomenna on mun viimenen virallinen lomapäiväni ja Ericilläkin on vapaata mutta se on nyt keksinyt olla kipeenä. Laiskamato varmasti. Pirkules!

Ei vaan, tää taitaa olla vaan PMS. Tekis tuhottomasti mieli avata viinipullo tai mennä saunaan ja ottaa saunakalja, eikä tommoseen haluun mitään järkevää syytä ole. Torstai-ilta ja kaikkee. Ei silti, sauna ois ollu kova sana tänään kuiteskin, unohtui eilinen kun Eric oli niin kipee. Mutta nyt on liian myöhäistä alkaa saunan lämmityshommiin.

Minäkin olen lähinnä löhönnyt tämän päivän. Aamulla herättyäni tuskin huomenta toivotin Ericille kun jo lähdin tupakkaostoksille, sitten soitti kolleega ja sai mun ajatusmaailman taas häiriköimään. Se soitti mulle eilen illalla tunnin puhelun ja tuntuu siltä että mun kahden viikon loman aikana koko osasto on ihan kaaoksessa. Työjutut tuli ihan uniinkin ja heräsin aamulla paikat kankeana, jopa leukaluu kipeänä! No, maanantaina sitten takaisin työmaalle selvittämään sotkuja.

Jos oisin tiennyt ettei me mitän erityistä tehdä mun loman aikana, oisin menny jo maanantaina takaisin töihin ja säästänyt tän viikon myöhemmälle syksylle. No eihän Eric nyt tietenkään mitään voi sairastumiselleen, mutta vois se kyllä yrittää parantua pikemmin. Appiukko soitti tänään, juteltiin HOLLANNIKSI varmaan puoli tuntia, sen tulevista synttäreistä ja meidän laihdutuksesta ja Ericin kipeenä olosta ja talon remontista Amsterdamissa ja vaikka mistä. Mä oon aikas ylpee että pystyin noinkin paljon puhelimessa puhumaan. Asiaan kuuluu että en ole opiskellut hollantia lainkaan, tai siis on mulla jotain oppikirjoja, mutta kun englannin, ruotsin, saksan ja ranskan halliten toi hollannin kieli on jotenkin niin loogista ymmärtää... ja olen jo puolitoista vuotta lukenut kaiken hollanniksi. Ensimmäinen kirja minkä luin hollanniksi oli se toiseksi viimeinen Harry Potter! Meni siihen 4 viikkoa, mutta Ericin ei tarvinnut auttaa kuin pari kertaa käännöksen kanssa.

Tuntuu että paino todellakin on putoomaan päin, mutta ens viikolla se sit taas nousee ne pakolliset 4 kiloa viikon ajan... sitä tää mun kiukuttelu taas on, ilmiselvä PMS. Nytkin harmittaa että Eric on nukkumassa, vaikka jos se ois hereillä niin tossa se istuis sohvalla kattelemassa mun kanssa telkkaria eikä varmaan jaksettais sanaakaan vaihtaa. Mullakin on ollu huono olo tänään, ruoka kyllä maittoi, mutta illantullen simahdin sohvalle ja palelin ihan horkassa. No, nyt on kaikki katit sisällä ja minäkin taidan kömpiä yläkertaan, Baantjer kirja siellä odottaa... onneksi huomenna on perjantai!!! Ihan vaan perusasia, perjantai on aina jippii!