Risuliisalla oli kilpailu parhaasta syntymäpäivästä ja tottakai siihen piti osallistua. Mutta kun itselle tuli niin hyvä olo koko jutusta, niin kopioin sitten tarinani tänne omaan blogiinikin:

Noita syntymäpäiviä on jo kertynyt 45 ja mitä ihanempia syntymäpäivälahjoja on tullut saatua - ja hankittuakin, Amerikan matkoista Volvoihin, polkupyöristä rannekelloihin, ne klassiset lahjat nuoruudesta, särkyneet sydäment, keuhkokuumeet järveensukelluksen seurauksena syntymäpäiväjuhlien päätteeksi toukokuussa, lista olisi vaikka kuinka pitkä, mutta mikä on kenties paras lahja ikinä on ihan oman tarinansa arvoinen.

Minä ja Eric tapasimme ensin netissä ihan kavereina ja sitten siitä pikkuhiljaa siirryimme henkilökohtaisempiin juttuihin ja pääsiäisenä 2004 Eric sitten tuli minua Tukholmaan tapaamaan, pitkänä perjantaina.. Sitä seuraavana tiistaina olimme jo matkalla Suomeen sukulaisia tapaamaan, laivalla tietysti, Tukholmasta Helsinkiin  ja takaisin, kuten kaikki muutkin Suomen matkani, auton kanssa.

Paluumatkalla sitten Eric alkoi ostamaan tuliaisia Hollantiin isälleen ja äidilleen ja minä joka olin ajanut läpi Helsingin ruuhkaliikenteessä ja melkein missannut laivan takaisin kotiin, kärsin jumalattomasta päänsärystä mutta menin kuitenkin mukaan ostoksille. Oli sitten aika valita Ericin äidille hajuvettä ja Eric toi minulle pullon toisensa jälkeen haisteltavaksi. En ollut ikinä tavannut Ericin äitiä, tiesin vain että hän on pari vuotta omaa äitiäni nuorempi ja Ericin puheiden mukaan aikas eläväinen olento, hi hi! Ja sitten jonkin pullon nokkani alle saatuani ajattelin että nyt riittää, en jaksa haistella enää mitään enempiä, päänsärky yltyi vaan, ja sanoin siihen että tässä se on! Anikselle tuoksuva hajuvesi löysi sitten paikkansa Ericin ostoskorista ja minä menin takaisin hyttiin jättäen Ericin ostoksille.

Kotona Tukholmassa sitten Eric pyysi minut paketoimaan sen hajuveden tosi kauniisti ja minä tein töitä käskettyä. Halusinhan antaa hyvän vaikutelman omista pakkaustaidoistani ja koristelutaidoistani myös, pakkasin hajuveden kullanväriseen paperiin, kullanväriset nauhat kiharsin ympärille ja laitoin vielä kullanväriseen kassiin ja toivoin että kelpaisi. Muistan vielä ajatelleeni että toivottavasti se kelpaa tulevalle anopille, kun siinä oli niin vahva tuoksu...

Sen jälkeen meni Eric itse vapaaehtoisesti viemään roskat ulos, ja tuli takaisin aika myöhään, sanoi tavanneensa parhaan ystävättäreni Leenan ja jääneen suustaan kiinni. En minä siihen mitään huomiota kiinnittänyt ihmettelin vain että miten he kaksi joilla ei ollut yhteistä kieltä saivat niin aikansa kulumaan...

Sitten tuli aika Ericin lähteä takaisin Amsterdamiin ja kyseltyäni sitten myöhemmin illalla sätin välityksellä kuulumisia sain tietää että anoppiehdokas oli kovasti tykännyt lahjastaan.

Unohdin koko jutun... ja muutama viikko myöhemmin oli minulla synttärit ja olin kutsunut sitten kaikki naapuruston naiset illanistujaisiin. Sain heiltä lahjoja ja siinä kesken ruokailua sitten ottaa Leena esille sen kullanvärisen kassin!!!!!!?!?!?! Minä katsoin sitä uskomatta silmiäni ja Leena ojensi sen minulle ja sanoi että pöydällä olevat ruusut ovat myös Ericiltä! Minä itkin ja nauroin ja avasin itse huolellisesti paketoimani paketin, haistoin hajuvettä ja aivastin!

Ja sitä naurua jatkui koko se ilta - ja vielä seuraava ilta netissä Ericin hymähdellessä mielihyväänsä kun sai minut yllätettyä!!!

Ensimmäistä kertaa elämässäni joku sai minut niin positiivisesti jymäytettyä!!!!

Hajuvesipullo on vieläkin hyllyssä, sitä on käytetty muutama kerta, aniksen tuoksu on tosi vahva ja vaikka Ouzo kuuluu lempijuomiini en välttämättä sitä kaulalleni halua! Ja anopin tuntien se kauniisti paketointi oli aivan turhaa, hän repii kaikki paketit auki sekunnissa!!!

Vielä nytkin alkaa ihan hytkytyttään ja naama on kuin Naantalin aurinko, se niistä meikäläisen rikoksen ratkonta-kyvyistä, en osannut lainkaan laskea yhteen yksi plus yksi. Leena nauroi kun kertoi kuinka Eric ja hän olivat käsimerkeillä ja ruotsin, englannin, suomen ja hollannin sekoituksella juonitelleet minun yllättääkseensä! Sitä oli jopa naapurin rouva ihmetellyt että miten he toisistansa selvää saivat. Voi että tuli ikävä taas ihmisisäni siellä Ruotsissa.

Taidampas ihan huvin vuoksi pirskotella kyseistä hajuvettä tänä iltana saunan jälkeen ja yllättää Ericin kun se tulee iltavuorosta kotiin!