Sigmoidoskopia tänään 13.45

Sitä varten jouduin ihan ihme dieetille viimesen päivän ajaksi - eilen aamulla sai syödä mitä halusi, lounaaksi 2 viipaletta valkoista leipää marganiinillä voideltuna juustonsiivut päällä - välipalaksi  iso kuppi teetä ja lasillinen mehua - illallinen itsetehtyä kanakeittoa kanabuljongista missä oli kananpaloja, vermicelliä ja soppavihanneksia mukaan... iltapala iso kuppi teetä. Juu ja kl 12 ja kello 22 pillerit jotta vatsa toimisi. Sanoivat että illan juoksen vessassa - en minä, valkoinen leipä ja juusto ja tee ovat juuri niitä mitkä pysäyttävät minun kroppani toiminnan, mutta sääntöjä pakko noudattaa!

Tänään aamiaiseksi kaksi kuivaa korppua, sellaisia pyöreitä korppuja jotka ovat kevyitä kuin ilma, sentin paksuisia, hilloa päällä ja kuppi teetä. Sitten menin takaisin nukkumaan, heräsin puoli yhdeltätoista ja jippii, kävin vessassakin, todellakin tulos oli vähäisempi kuin että jos olisivat antaneet minun syödä porkkanoitani!

Nyt on sitten välipalan aika, kuppi teetä. Ja tunnin kuluttua klysma... sitten tunnin päästä pitäisi olla tyhjennys ja sen jälkeen sitten sinne sairaalaan tähystykseen. Kuulemma muutaman minuutin juttu, ei pitäisi tehdä kipeää, ei puudutuksia, ei rauhoittavia - minä olen jo nyt niin raivostunut koko dieettihommasta että toivon kaiken olevan takanapäin. Maitoa kun ei saa nauttia ollenkaan, niin en saa kahvia juoda.

Töissä on ihan ihmeellistä - yhtäkkiä pomot alkoivat kehua - syystäkin, mutta sitä ei ole tällä tavalla tapahtunut aiemmin, kun kuiskaankin että tarvitsisin tunnin vapaata niin antavat koko päivän ja taputtelevat selkään... mulle tulee tosi paha tunne kun en osaa ottaa kehuja todesta vaan ajattelen että mitähän te taas suunnittelette minun selkäni takana. Eräs toinen osasto sulkee kesäkuun lopulla ja tiedän että he tulevat pakottamaan minut ottamaan sieltä uuden työnjohtajan vaikka lupasivatkin että sitä ei tule enää ikinä tapahtumaan.

No, minä lähden nyt teenkeittoon - välipala mukamas! Ja arvatkaapas kuinka hyvältä porkkanat taas iltapäivällä maistuvat!!! Ja katkaravut illalla!!!!