Laitan taloa joulukuntoon.:D mulla on jouluaatto vapaa mutta joulupäivänä töihin. Sitten tapaninpäivä vapaata ja torstai perjantai töitä, sitten 4 päivän loma :^) no onhan sekin sentään jotain. Meillä oli eilen joulujuhlat töissä - tuloksena krapula tietysti ja toisesta polvesta nahat pois kun niiasin oikein kunnolla rautatieasemalla no kun oli korkokengät ja liian pitkät pitkikset niin meni etunoja liian pitkäksi :D mutta on tosi kiva kun puut on huurussa, näyttää ihan siltä kuin on satanut lunta, mutta se on vaan se sumu satanut alas. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Minä laitan alakerran täyteen joulua mutta yläkerrat saa jäädä odottamaan joulunjälkeistä siivousta. Joulukinkkua ei laiteta tänä jouluna, Ericin isä tulee tänne pariksi päiväksi, mutta ostin kolme isoa porsaanfilettä ja ajattelin ne laittaa savustuspussissa, laatikot ostin Rotterdamista, tarttee vaan ottaa ne pakasteesta

Laitan varmaan illemmalla saunan lämpiämään, Eric tulee vasta kl 1 töistä. Toistaiseksi on saunassa valkoinen katto

Jos ei kaljanjuonti kiinnosta tänä iltana niin leivon pipareita Sunnuntai-taikinasta ja huomenna tai vasta aattona sitten joulutorttuja. taas tavallaan koko joulu pääsee yllättään, me kun ei osteta tänä vuonna joululahjoja toisillemme, se Suomen reissu sai olla lahja. Mutta kun joutuu töihin niin vetää mielen vähän matalaksi

Paino on nyt pudonnut 15 kiloa elokuusta, muutaman kuukauden kuluttua pitäis olla samoissa mitoissa kuin häissä ja ens jouluna kenties niissä kiloissa kun olin silloin kun tapasin Ericin

En käynyt vaa'alla melkein kuukauteen ennen Suomea ja vasta viikko paluun jälkeen uskalsin vaa'alle joten en tiedä mutta vaatteista päätellen ne kilot mitkä tuli siellä meni viikossa pois. sen siitä saa kun ei puputa valkoisia ruokia enää

Jouluks oon kuitenkin ostanut kirsikkakonvehteja, pari suomalaista kirjaa odottaa lukemista ja Pia, Kajtsun vaimo osti mulle kivan kotiasun - kyllä siitä vielä joulu järjestyy

Hankittiin toinenkin digiboxi kun Ericin isä on täällä nykyisin aina sunnuntaisin tuijottamassa jalkapalloa telkkarista niin nyt saan rauhassa katella toisesta telkkarista ohjelmia mitä haluan katsella eikä meidän tartte Ericinkään kanssa tapella minun omistamastani kaukosäätimestä :D kaikki kaukosäätimet talossa on mun IKIOMIA, joten uusi digiboxi tulee olemaan Ericille helpotus kun se saa nyt katsella poliisitvtä ja muita tylsiä ohjemia

Meilläkin meinas tulla ihan sukuriita uudesta vuodesta. Oltiin sovittu että uutta vuotta juhlitaan Amsterdamissa Ericin enon ja tädin ja isän kanssa, enolla. Ja juodaan kunnolla ja ketään ei tartte passata kun laitetaan ruoat ja juomat kaikki yhdelle pöydälle mistä jokainen saa hakea omat lautasensa täyteen. Ericin äiti ja mummu ovat Reinin risteilyllä - ja alunperin heidän oli tarkoitus olla siellä joulun ja uudenvuoden yli. No kun kuulivat meidän uudenvuodenjuhlista niin muuttivat matkansa aikaisemmaksi, lähtivät jo eilen.... ja sanoivat tulevansa samoihin juhliin. Asiaan kuuluu että Ericin mummusta on tullut pahasisuisin ihminen jonka minä tiedän, edessä niin ihana mutta valittaa kaikesta ja haluaa aina olla kaiken keskipisteenä, ei anna ihmisten puhua keskenään ja haluaa palvelua koko ajan, joten Eric sanoi äidilleen ettei halua niitä sinne. Astrid, Ericin äiti taas on niin hyper ettei se osaa olla sekuntiakaan paikoillaan, mutta kyllä me sen kanssa jaksetaan jos ei mummu oo siellä. Viisi minuuttia sen puhelun jälkeen soitti Ericin sisko ja haukkui meidät pataluhaksi kun ei ajatella vanhaa ihmistä!

Ja Eric selitti mistä on kyse, oli kuin ois puhunut pukille. Seuraavana iltana soitti Ericin täti minulle, puolen tunnin puhelun ja kertoi että Ericin äiti on sanonut että MINÄ en halua mummua tai häntä sinne ja MINÄ olen puhunut Ericin ympäri jne.... Selitin että Eric haluaa kerrankin juhlia alkoholin kanssa ja jos mummu on siellä Eric ei halua ottaa pisaraakaan, kun tietää että riita tulee kuitenkin. Eric yritti soittaa äidilleen, mutta se sulki puhelimen joka signaalin jälkeen. Loppujen lopuksi äidin poikaystävä oli sanonut sille että mummu on mahdoton ja vaatii enemmän huomiota ja huolenpitoa kuin 20 ihmistä, Eric soitti äidilleen ja sanoi oman painavan sanansa ja nyt ollaan takaisin alkuperäisessä suunnitelmassa. No sitten äiti soitti eilen illalla tuiterissa sieltä laivalta ja sanoi että mummu on mahdoton ja ne haluaa keskeyttää lomansa ja tulla meille jouluksi!!! APUA sanoin kun Eric kertoi, onneksi sanoi minulle että oli ehdottomasti kieltäytynyt kunniasta :D

Mutta Ericin siskon mielestä minä olen piru perkele, kun Eric on nyt oppinut sanomaan EI. Jo oli aikakin! Ja jos Eric ois sanonut että jopas on kivaa kun mummu tulee niin minä oisin nieleskellyt mutta hyväksynyt sen - ja tehnyt suunnitelmia lähteä juhlista aikaisin kreikkalaiseen ravintolaan tanssimaan pöydillä sen sijaan että oisin antanut mummon rassata hermojani

http://tulihepo.vuodatus.net serkkulikka se siellä antaa tosi kivoja glögiohjeita!

 

Jos tuntuu siltä että punainen lanka katkes tän kirjoituksen aikana niin kerrottakoon että tässä oli minun osuuteni hieman muotoiltuni keskustelustani Skypessä yhden parhaimmista ystävättäristäni kanssa…. Hyvää joulunodotusta kaikille!