Olen Kairossa työkomennuksella.
Kaikki on hyvin. Aina uudessa maassa on uusia haasteita, eniten tunnen itseni työpaikan ulkopuolella analfabeetiksi.
Järjestivät minulle asunnon, luxus business huoneiston... onhan sillä kokoa ja huonekaluilla näköä mutta meidän kesämökilläkin oli paremmat keittiön sähkövehkeet....
Lakanat ovat pehmeät, samoin tyynynliinat, reikiä täynnä ovat tyynynliinat ja tyynyjä ei ole pesty ikinä... mutta kukas nukkuessaan reikiä tuijottaa.
Putkistossa ei ole tarpeeksi paineita kunnon suihkuihin, joten suihkutteluun menee puoli tuntia ellen halua pitää shampoita päässäni.
Hedelmät ja vihannekset pesen ensin viinietikalla sitten pullovedellä. Jääkaappi on täynnä vesipulloja.
Ulkona on lämmin, sisällä kylmä, ilmastointi pelaa.
Ihmiset ovat ihania!
Kairossa rakennetaan hirveän paljon ja päivänvalossa kaikki näyttää likaiselta, sen joka puolella lentävän hiekan takia. Iltahämärässä on kaunista ja illalla kun kaikki eriväriset valot palavat on olo kuin jossain tuhannen ja yhden yön satukirjassa. Yöt eivät ole Kairossa pimeitä, on liian paljon valoja... lentokoneesta nähdä Kairo oli mahtava elämys!
Englanninkielisiä tietoja matkastani saat http://miialainen.wordpress.com osoitteessa.
Tähän asti olen melkein vain ollut sisätiloissa tai taksissa... tänä viikonloppuna haluan nähdä pyramideja, juoda kahvia puistossa, kävellä ja hikoilla ja vaikka polttaa nahkani, vapaa-aika on vapaa-aikaa.... olen kiitollinen jokaisesta minuutista, vaikka minulla onkin kaamea koti-ikävä!