Tulimme eilen Kuruun äiteen tykö "metsän keskelle" joulusta nauttimaan. Matkalla poikkesimme Marikan pihassa, pojilla kun on Entero-rokko ja oli se tarttunut siskoonikin niin lahjat luovutettiin halailematta! Samalla sain sitten Marikalta Lumikiteen lähettämän joulupaketin... paketti jätettiin Kurussa terassille pakkasen armoille yöksi kun pojat olivat sitä ihastelleet ja ihmetelleet että kuinkas Joulupukki nyt Miia-tädille Vuorentaustaan lähettää postin kautta joululahjan!!!! Eli bakteeripöpöt pakkasen parannettaviksi.. Iltasella juotiin kahvia ja ratkottiin Aamulehden sananparsikisaa, pari sananpartta on vielä kadoksissa... ja katseltiin telkkarista Helsingin kuvia ja Kari Tapioo ja syötiin suklaata. Juu ja jouluruokaa mahan täydeltä!!!! Äitee ja Mikko taas kerran luopuivat makuuhuoneestaan meidän hyväksi huolimatta minun vastalauseistani. No kun tiedän kuinka mukava sänky siellä on niin pidin sitten lopulta mölyt mahassani.. Eric sai Mikolta pari rommitotia ja kyllä sitä kuorsausta kestikin ja Mortti-kissa tutustui taas kerran pikkuhiljaa... juu ja äitee antoi mulle muovipussin käteen joka oli täynnä jouluverhoja ja liinoja paketeissaan ja sanoi että valitse siitä... minä muka valitsen!!!!?!?!?! Kaikki ne lähtee Hollantiin :-D

Tänä aamuna maittoi uni, äitee kävi kymmeneltä herättelemässä ja sanoi että kahvi on valmista. Kymmenen minuuttia myöhemmin kävi Eric herättämässä minut uudelleen ja olin kyllä sitten niin syvässä unessa ja näin uniakin.... tarvitsihan sitä aamupalalle nousta ja katseltiin telkkarista Mikki Hiiren muskettisoturifilmiäkin ja minua ramaisin niin että....sitten alkoi Muppettien Oz-filmi ja minä siirryin sohvalle, armaani toi minulle tyynyt ja peitot, kun olkapää oli ihan jumissa! Se siitä kompuroinnista eilen sen Wiin kanssa, tökkäsin olkapääni aikas rajusti ja nyt se vihoittelee! Ajattelin vain siinä lämmössä ollan vähäsen, mutta nukuinkin kuin tukki yli tunnin kunnes minua heräteltiin tapanin saunaan. Oli vihdat ja kaikkia ja mahtava sauna! Jäähdyttelytauolla sitten avasin terassilla joululahjani! Voi että, olen kiitos-sanan ohella sanaton! Paketin sisältö oli sellainen yllätys että epäilen Lumikiteellä olevan telapaatin kykyjä tai sitten sillä on enkeli olkapäällä kuiskuttelemassa tonttujen salaisuuksia. Paketista paljastui ihana mohairkaulaliina sellainen lilan ja rosan sävyinen joka tulee olemaan kaulani ympärillä joka päivä konttorilla!!!!Sitten siellä oli kaksi syvän violettista kimaltelevaa Lumikidettä!!! Ne löytää paikkansa meidän joulupuusta ensi vuonna jos en laita kynttilälampusta roikkumaan... Ja sitten siellä oli kirje... ja ametistihelmet ja ametistikoru!!!!!! Olivat kuulemma huutaneet minun nimeäni!!! Mistä ihmeestä arvasit että ametisti on minun lempikoruni. Jo rippilahjoista asti olen aina valinnut ametisteja jos vain olen itse saanut valita! Vaikka muut yrittävät selittää että härälle kuuluisi sellainen joku vihreä kivi, niin ei kiinnosta! Kiitos kiitos kiitos kiitos!! Kuvat laitan kun pääsen omalle koneelle! Pienten ilojen kalenteri toi minulle joulun ja suuren yllätyksen ja ilon! Itse kuulun niihin ihmisiin jotka aina sanovat että on suurempi ilo antaa kuin saada mutta nyt kyllä tuli sellainen olo että jouluna on myös saamisen ilo iso ilo!!!!

Ja nyt päiväkahville ja sitten metsäkävelylle niin kauan kun on vielä päivänvaloa! Huomenna menemme Tuuriin ostoksille, tuskinpa tuonne matkalaukkuihin enää mitään mahtuu mutta yritetään!!!!