Perjantaina Eric oli entisen kolleegansa eläkkeellejäämisjuhlissa, kuskina myös ja tuli kotiin vasta puolenyön jälkeen. Minä olin illalla juonut pullollisen vaaleanpunaista kuplivaa ja olo oli kuin Tuhkimolla joka odottaa keskiyötä...Eric tuli kotiin, kerrottiin kuulumiset, avatttiin toinenkin pullo ja nukahdettiin kumpikin sohvalle!!!!! Aamulla sitten vaan kaadettiin pullo tyhjäksi ja lähdettiin ostoksille.

Turkkilaisesta kaupasta löytyi mahtava pala naudanlihaa ja kunnon broitskun fileitä, ei ole pakastettuja etukäteen, ja ihan kohtuuhintaan. Mangojakin lähti muutama mukaan, jos vaikka sitten viikolla tekis jonkun mukavan smoothien.

Halpiksesta tuli mukaan roskasäkkejä, tarkoitushan oli laittaa tänä viikonloppuna vaatehuone kuntoon. Ne jotka ihmettelevät ainaisesta vaatehuoneesta puhumisen, meidän yksi isoista makuuhuoneista on muutettu vaatehuoneeksi mutta saksalaiset kaapit ei toimi kun kaikki on vaan tangolla - joten vaatteet lojuvat sitten silityslaudalla ja kuivaustelineillä odottamassa käyttövuoroaan... ja nyt on aika laittaa asiat ojennukseen. No halpiksesta lähti mukaan kyllä pari tosi ihanaa karvaista peittoa, isojakin ovat 150 x 200 cm - sohvalle meidän lämmikkeiksi, mutta kissathan ne omivat heti. Ja kissanruokaa käytiin ostamassa kuukaudeksi, kissoille erikoismaitoa kanssa - Ericin isä teki kyllä ison mokan kun opetti ne juomaan Whiskaksen maitoa, se on euro päivässä kahdelta desiltä!!!! Ja sen tarttee olla kyllä aikas erikoista kun vaikka kermaa laittais viereiseen kulhoon, niin kissanmaito juodaan ja kermalle nyrpistetään nokkaa.  Sitten olinkin jo aivan rättiväsynyt ostoksilla olosta, käytiin uudessa keskustan kahviossa voileivällä ja ostin kirjan kokkailusta diabeetikoille - ihan siksi kun siellä on mainittu sellainen 5 päivän dieetti diabetes-2 potilaille jotka kärsivät suuresta ylipainosta. Kuulosti niin järkeenkäyvältä että yritetään sen mukaan... lisäten hieman salaattia, se kun on 1200 kalorin päiväluokkaa, eli mun mielestä liian drastinen ele.

Synttärikorttejakin muistin ostaa, nyt vaan pitää muistaa niitä lähetellä! Eric kertoi siskonsa vuokranneen lomamökin synttäreitään varten, mutta ihan tosi minua ei huvita olla osallisesna diivailussa. Katsovat jo välillä nokkavarttansa myöten kun en innostu joka huvituksesta, mutta unohtavat että minä olen suvussa ainoa joka on esimiesasemassa ja jolla ei ole varaa mennä krapulassa töihin tai ottaa vapaata kun joku vähän henkäsee perhetapaamisista. Menköön Eric jos sitä huvittaa, minä menen mieluummin Suomeen!

Kotiuduttuamme sitten touhusin aikani naamakirjassa, Eric sanoi haluavansa laiskotella, osti itselleen uuden kännykän ja sen ohjelmoinnissa sillä menikin sitten koko ilta, sellanen Nokian N97 vai mikä lienee, hyvännäköinen mutta minä olen niin kyllästynyt kännyköihin että haluan sellaisen jolla voi soittaa ja tekstata, ehkä ottaa kuvankin mutta kaikki muu on turhaa. Ei jaksa antaa koneiden täysin hallita mun elämääni.

Sitten olikin aika laittaa ruokaa, tein katkarapurisottoa - basmatiriisistä eli tulos ei ollut mikään herkku mutta oli se syötävää. Basmatiriisi on ihanaa kun se on ihan vaan sellaisenaa, ei sekoitettuna. Eli soijakastiketta meni paljon...ja on sitten janottanut, mutta unohdettiin jopa ostaa saunakaljat!!

Loppuilta meni televisiota katsellessa eli vaatehuone jäi tälle päivälle. Eric on jo omansa sieltä työntänyt kaappeihin ja pyykkikoriin, minä menen tyhjentämään loput kaapit ja laitan kaiken mikä on liian pientä, roskiin -eli tuloksena on sitten tyhjät kaapit :-D

Edessä on raskas työviikko, mutta kaipa se siitä...